Delage TypeS, ένα ιστορικό αγωνιστικό αυτοκίνητο ηλικίας 103 χρόνων «ξαναζεί» χάρη στο μεράκι ορισμένων ανθρώπων και στην τεχνολογία της 3D εκτύπωσης. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το τελευταίο Delage TypeS, βρίσκεται σήμερα στην Αυστραλία, αδρανοποιημένο εδώ και τρία χρόνια από τη στιγμή που o κορμός του κινητήρα του έσπασε και υπέστη ανεπανόρθωτη ζημιά. Αποτελεί ένα από τα τρία σε σύνολο μοντέλα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Μεταφέρθηκε στην Αυστραλία τη δεκαετία του 1920, ενώ τα άλλα δύο είχαν μια τελείως διαφορετική τύχη καθώς τα έλιωσαν προκειμένου τα μέταλλά τους να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή πυρομαχικών κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το γεγονός αυτό του έδωσε τον χαρακτήρα της μοναδικότητας και αυτομάτως περιήλθε σε μια διαχρονική κατάσταση ευλογίας και κατάρας ταυτόχρονα.

Εντυπωσιακό αυτοκίνητο - αντίκα, ξαναζωντανεύει με τη βοήθεια της 3D εκτύπωσης 8322654

Χωρίς τα πρωτότυπα σχέδια και το παραμικρό ίχνος ανταλλακτικών, όλα έδειχναν πως δεν υπήρχε καμία ελπίδα σωτηρίας και δυστυχώς το κλασικό υπεραιωνόβιο πλέον αυτοκίνητο θα έμενε για πάντα ακινητοποιημένο. Όμως η μοίρα παίζει πολλά παιχνίδια και ο Grant Cowie, μηχανικός που ειδικεύεται σε προπολεμικά αυτοκίνητα, μόλις έμαθε για την περίπτωση του μοναδικού «επιζώντος» Delage TypeS και την ιδιαιτερότητα της περίπτωσής του, δεν μπόρεσε να μείνει αμέτοχος και έθεσε το δικό του σχέδιο προκειμένου να το «αναστήσει». Για να ξεπεράσουν το εμπόδιο της παντελούς έλλειψης σχεδίων και ανταλλακτικών, ο Cowie και η εξειδικευμένη ομάδα του χρησιμοποίησαν τη μέθοδο της 3D σάρωσης για να καταφέρουν να αντιγράψουν τον κινητήρα και τα «ζωτικά» τμήματά του. Η επόμενη δυσκολία που έπρεπε να ξεπεράσουν ήταν ο τρόπος με τον οποίο θα έφερναν εις πέρας το δύσκολο εγχείρημα της κατασκευής.

Εντυπωσιακό αυτοκίνητο - αντίκα, ξαναζωντανεύει με τη βοήθεια της 3D εκτύπωσης delage2

Μιλώντας στο ABC News της Αυστραλίας, ο Cowie τόνισε πως αποφάσισε να μην  χρησιμοποιήσει την παραδοσιακή μέθοδο χύτευσης, για πρακτικούς και οικονομικούς λόγους. Πιο συγκεκριμένα, η παραπάνω μέθοδος απαιτεί την κατασκευή ενός αντίγραφου (συνήθως από ξύλο) για το κάθε ανταλλακτικό, το οποίο θα δώσει το επιθυμητό σχήμα στο αρνητικό καλούπι ώστε να λάβει χώρα στη συνέχεια η διαδικασία της χύτευσης. Στην περίπτωση αυτή το χρηματικό κόστος κρίνεται απαγορευτικό λόγω της αυξημένης δυσκολίας στην πιστή αντιγραφή των περίπλοκων σχηματισμών των μεταλλικών εξαρτημάτων. Αρκετές προσπάθειες, αλλεπάλληλες δοκιμές και επαναληπτικές χυτεύσεις θα απαιτούνταν μέχρι να δοθεί το τελικό επιθυμητό και λειτουργικό αποτέλεσμα.

Εντυπωσιακό αυτοκίνητο - αντίκα, ξαναζωντανεύει με τη βοήθεια της 3D εκτύπωσης delage8

Για εξοικονόμηση χρόνου και για μεγαλύτερη ακρίβεια, ο Cowie και η ομάδα του αποφάσισαν να στραφούν στην τεχνολογία της 3D εκτύπωσης. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από τις 3D σαρώσεις  του κορμού του κινητήρα και των επιμέρους τμημάτων του, εκτύπωσαν με άμμο τα απαραίτητα αρνητικά καλούπια για να ακολουθήσει η χύτευση, κατασκευάζοντας υψηλής ποιότητας και εξαιρετικής λεπτομέρειας ανταλλακτικά. Η πιστή αντιγραφή ενός μοναδικού και «εξωτικού» αγωνιστικού κινητήρα δεν θα ήταν εφικτή χωρίς τις τεχνολογίες της 3D σάρωσης και της απεικόνισης των ψηφιακών μοντέλων σε CAD αρχεία για περαιτέρω επεξεργασία και το βασικότερο απ’ όλα, την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης. Με βάση τα λεγόμενα της ομάδας, ο νέος κινητήρας του Delage Type-S, μπορεί να διαρκέσει για ακόμη έναν αιώνα, ξαναδίνοντας ζωή στο ιστορικό αυτοκίνητο.