Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, με αφορμή την πρόσφατη έκθεση Auto Shanghai που διαδραματίστηκε στην ομώνυμη πόλη της Κίνας και στην οποία έλαβε μέρος,  παρουσίασε το R.S. 2027 Vision, ένα μελλοντικό μονοθέσιο της Formula 1. Αυτό που τράβηξε τα βλέμματα και κέρδισε τις εντυπώσεις, δεν ήταν μόνο το βγαλμένο από το μέλλον σώμα του οχήματος, αλλά το εξ ολοκλήρου 3D εκτυπωμένο πιλοτήριό του. Στο παρελθόν η εταιρία έχει «πειραματιστεί» ξανά με τις δυνατότητες της τρισδιάστατης εκτύπωσης, καθώς η πρώην θυγατρική της, εν ονόματι Renault Trucks, χρησιμοποιούσε αντίστοιχους εκτυπωτές για να κατασκευάσει πιο ελαφρείς κινητήρες, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη συνολική τους απόδοση, εκμεταλλευόμενη το σημαντικά μειωμένο τους βάρος.

renault-rs-2027-vision-f1-concept-car-3d-printed-cockpit-3  Φουτουριστικό, 3D εκτυπωμένο μονοθέσιο από την Renault renault rs 2027 vision f1 concept car 3d printed cockpit 3

Η έκθεση Auto Shanghai, πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και  δίνει στους κατασκευαστές την ευκαιρία να αναδείξουν και να παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό τις τελευταίες δημιουργίες τους. Αρχικά ξεκίνησε το 1985 και  είναι πλέον μια από τις σημαντικότερες στον κλάδο, συγκαταλεγόμενη στο ίδιο επίπεδο με τις κορυφαίες εκθέσεις αυτοκινήτου, όπως είναι οι αντίστοιχες φημισμένες  του Ντιτρόιτ  και της Φρανκφούρτης. Το νέο φουτουριστικό πειραματικό μονοθέσιο αναμένεται να κυκλοφορήσει στις πίστες τις Formula1 στο όχι και πολύ μακρινό 2027, με πολύ αυστηρές προδιαγραφές όσον αφορά στην ασφάλεια του οδηγού – πιλότου. Είναι ένα ξεκάθαρο χειροπιαστό όραμα για το πώς θα μοιάζουν ενδεχομένως τα μελλοντικά μονοθέσια σε περίπου 10 χρόνια από σήμερα.

renault-rs-2027-vision-f1-concept-car-3d-printed-cockpit-4  Φουτουριστικό, 3D εκτυπωμένο μονοθέσιο από την Renault renault rs 2027 vision f1 concept car 3d printed cockpit 4

Το R.S. 2027 Vision είναι ένα πραγματικό «θηρίο», τροφοδοτούμενο από έναν υβριδικό κινητήρα με  ιπποδύναμη που αγγίζει τα 1.300 άλογα, ενώ για ευνόητους λόγους το συνολικό του βάρος περιορίζεται μόνο στα 600 κιλά. Το πιο συναρπαστικό παρόλα αυτά είναι το 3D εκτυπωμένο πιλοτήριο, το οποίο όπως υποστηρίζουν τα κορυφαία τεχνικά στελέχη της εταιρίας  θα μπορούσε κάλλιστα να εκτυπωθεί ακόμα και από ανακυκλωμένα υλικά, με σκοπό να δημιουργεί ένα φιλικότερο, οικολογικού χαρακτήρα περιβάλλον γύρω από τον οδηγό. Παρόλο που η Ferrari και η McLaren έχουν ήδη χρησιμοποιήσει 3D εκτυπωμένα τμήματα στα αγωνιστικά μονοθέσιαά τους, η Renault με το συγκεκριμένο εγχείρημα αναμένεται να εδραιώσει την τρισδιάστατη εκτύπωση ως ένα πιο ολοκληρωμένο μέσο κατασκευής των συγκεκριμένων οχημάτων.