Μηχανικοί και ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ίνσμπρουκ στην Αυστρία, κατασκεύασαν ένα 3D εκτυπωμένο υποβρύχιο όχημα, ικανό να τραβάει φωτογραφίες σε βάθος μέχρι και 100 μέτρα. Το  ArcheoRov, όπως το ονόμασαν οι Αυστριακοί ερευνητές, θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί από θαλάσσιους βιολόγους, περιβαλλοντολόγους, ή ακόμα και από ομάδες έρευνας και διάσωσης, βελτιστοποιώντας την πιο άμεση ανταπόκριση των σωστικών συνεργείων σε περιπτώσεις που το κάθε λεπτό που περνάει μπορεί να είναι καθοριστικό για τις ανθρώπινες ζωές που κινδυνεύουν. Η σχεδίαση και η διαδικασία της 3D εκτύπωσης του οχήματος διήρκησαν περίπου 10 εβδομάδες στο σύνολο. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η ομάδα είχε τη δυνατότητα να δώσει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο ArcheoRov.

 archeorov-3d-printed-underwater-vehicle-captures-images-100-meter-depths-2  3D εκτυπωμένο υποβρύχιο όχημα με δυνατότητα να φωτογραφίζει σε βάθος 100 μέτρων archeorov 3d printed underwater vehicle captures images 100 meter depths 2

Είναι το πρώτο του είδους του που αποτελείται από ολοκληρωμένα τμήματα, κατασκευασμένα από 3D εκτυπωτή. Επίσης έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να κινείται αυτόνομα μέσα στο νερό και διαθέτει αυξημένης σταθερότητας μηχανικά μέρη, κρατώντας το σταθερά στην ίδια θέση όταν οι συνθήκες φωτογράφησης είναι σε περιβάλλον δύσκολο και ουσιαστικά απαιτείται ακινησία. Με τον τρόπο αυτό έχει την ικανότητα να προσανατολίσει το σώμα του προς τα πάνω ή προς τα κάτω και στη συνέχεια να μείνει στην ίδια θέση, προκειμένου να συλλάβει το τέλειο πλάνο με τη μία ή και από τις δύο κάμερές του ταυτόχρονα. Το εύρος και η ικανότητα σύλληψης των εικόνων είναι αυξημένου τεχνολογικού επιπέδου και έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει σαρωτικές οπτικές έρευνες, γεγονός που το καθιστά πολύ πιο κατάλληλο από τα συμβατικά ρομποτικά υποβρύχια οχήματα.

wilab  3D εκτυπωμένο υποβρύχιο όχημα με δυνατότητα να φωτογραφίζει σε βάθος 100 μέτρων wilab

Οι μελλοντικές, αναβαθμισμένες εκδόσεις του ArcheoRov, θα μπορούν άνετα να σπάσουν το φράγμα των 100 μέτρων και να αγγίξουν τα 350. Λόγω του αρκετά περιορισμένου μεγέθους του, η ικανότητα διείσδυσης  σε πολύ στενούς χώρους, όπως είναι ναυάγια και  σπήλαια, θα μπορούσε να γίνει με άνεση και να ξεπεραστούν αρκετά από τα σημερινά λειτουργικά εμπόδια. Προς το παρόν μόνο το πρωτότυπο όχημα έχει κατασκευαστεί από την Αυστριακή ομάδα και αν τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι ενθαρρυντικά, τότε θα προχωρήσουν άμεσα  σε μια πιο μαζική παραγωγή, ώστε να ξεκινήσει η εμπορική διάθεσή του στις εταιρίες και τους οργανισμούς που θα δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να το αποκτήσουν.