Η «γέννηση» της ιδέας:

Ο Rich Lecher, δάσκαλος στο σχολείο Brookwood της Μασαχουσέτης δεν είχε την παραμικρή γνώση σχετικά με την 3D εκτύπωση. Ξεκίνησε να εντρυφεί στα ενδότερα της συγκεκριμένης τεχνολογίας όταν ψάχνοντας για έργα STEM {Science, Technology, Engineering and Mathematics}, ήρθε σε επαφή μαζί της και αποφάσισε  να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών του μέσω ενός πιλοτικού προγράμματος συνεργαζόμενος με την καθηγήτρια Annie Johnson. Το εκπαιδευτικής φύσεως δίδυμο αποφάσισε να συνοδέψει τους μαθητές της έκτης τάξης σε μια τοπική εγκατάσταση υψηλού επιπέδου τεχνολογίας που ονομάζεται Harborlight House, ώστε να τους φέρουν από κοντά σε επαφή με το πολλά υποσχόμενο τεχνολογικό μέσο. Έτσι, από κοινού οι δυο τους αποφάσισαν μέσω της 3D εκτύπωσης να σκεφτούν και να εφαρμόσουν ένα σχέδιο διασύνδεσης μεταξύ των ίδιων, των μαθητών τους και μιας ομάδας ηλικιωμένων ανθρώπων.

Η 3D εκτύπωση γίνεται πύλη συνεργασίας μεταξύ μαθητών και ηλικιωμένων Bingo collage 1 1501693370

Προχωρώντας στην υλοποίηση:

Αρχικά οι δύο καθηγητές εξήγησαν στους ηλικιωμένους με απλό και κατανοητό τρόπο τις βασικές, θεμελιώδεις αρχές της 3D εκτύπωσης και στη συνέχεια ανέθεσαν στους μαθητές μια συγκεκριμένη αποστολή. Να ζητήσουν από τους μεγάλης ηλικίας συνανθρώπους τους να σκεφτούν ή ακόμα και να δημιουργήσουν από το μηδέν προβλήματα που μπορεί ήδη να αντιμετωπίζουν ή να έρθουν στο μέλλον αντιμέτωποι κατά τη διάρκεια της απλής καθημερινότητάς τους. Στη συνέχεια, η ομάδα των μαθητών θα προσπαθούσε να βρει τις κατάλληλες λύσεις μέσα από την κατασκευή αντικειμένων – βοηθημάτων, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της επαναστατικής αυτής τεχνολογίας. Οι δύο πλευρές ένωσαν τις δυνάμεις τους και οι πρώτες δημιουργίες ήταν: αρκετά εύχρηστοι δείκτες για το διάσημο παιχνίδι Bingo, τροφοδότες τραπουλόχαρτων με έξυπνα και όμορφα σχέδια και συσκευές έξυπνου τεμαχισμού αρτοσκευασμάτων. Μια συνεργασία η οποία στέφθηκε με επιτυχία επειδή αφενός οι ηλικιωμένοι είχαν την εμπειρία μιας ολόκληρης ζωής για να εντοπίσουν ή και να εφεύρουν απλά, καθημερινά προβλήματα, αφετέρου οι μαθητές ανέπτυξαν τις  τεχνικές τους δεξιότητες προκειμένου να βρουν τις κατάλληλες λύσεις.

Η 3D εκτύπωση γίνεται πύλη συνεργασίας μεταξύ μαθητών και ηλικιωμένων dsc 0878 0

Η εξέλιξη του εγχειρήματος:

Μετά το πέρας της προσπάθειας και την αξιοσημείωτη επιτυχία, ο καθηγητής Lehner θέλησε να συνεχίσει τις προσπάθειές του και να πάει το εγχείρημα ένα βήμα παραπέρα, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στην περαιτέρω διάδοση της εκπαίδευσης, μέσα από τη διεύρυνση του προγράμματος STEM. Για να το επιτύχει, δημιούργησε την Problem Bank, μια ιστοσελίδα όπου οποιοδήποτε μέλος του σχολείου θα μπορεί να δημοσιεύει τα δικά του προβλήματα και οι μαθητές στην τάξη του 3D σχεδιασμού θα μπορούν στη συνέχεια να ασχοληθούν με αυτά, βρίσκοντας τρόπους επίλυσης, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης.