Βιο-έμπνευση. Μια ορολογία που κατά πάσα πιθανότητα θα εδραιωθεί στον τομέα της έρευνας για την εξέλιξη και τη συνεχή βελτίωση της καθημερινότητας μέσα από τους ευέλικτους τεχνολογικούς διαύλους που ανοίγει η 3D εκτύπωση. Όπως προϊδεάζει και η ίδια η λέξη, οι «μηχανισμοί» της φύσης μπορούν και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ήδη αποτελέσει πηγή έμπνευσης σε ένα πλήθος ερευνητών στην παγκόσμια επικράτεια. Όσο βαθύτερη η κατανόησή τους, τόσο εντονότερη είναι η συνεχόμενη δημιουργία ενός νέου κύματος σχεδιαστικών παραμέτρων, διαμορφώνοντας και αναβαθμίζοντας  τομείς όπως είναι ο κλάδος της αρχιτεκτονικής και η κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν έμπρακτα στη βελτιστοποίηση των επίγειων αλλά και εναέριων μεταφορικών μέσων. Ακριβώς εκεί, στο τελευταίο παράδειγμα εστίασε ο Anupam Sharma, καθηγητής της σχολής μηχανικών αεροσκαφών στο κρατικό Πανεπιστήμιο της Αϊόβα.

Το αθόρυβο πέταγμα της κουκουβάγιας, γίνεται αντικείμενο έρευνας για τα μελλοντικά αεροσκάφη DGTvtE VoAMqlSR

Τα εναέρια μέσα για τη μεταφορά πολιτών αλλά και τα στρατιωτικά αεροσκάφη στον τομέα της άμυνας, αποτελούν τα τελευταία χρόνια αντικείμενο μελέτης και έρευνας, σε μια προσπάθεια να βρεθεί τρόπος για να μειωθεί αισθητά το πρόβλημα της ηχορύπανσης. Στην πρώτη περίπτωση, σκοπός είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα και πιο συγκεκριμένα στις περιοχές που υπάρχουν αεροδρόμια σε σχετικά κοντινή απόσταση από τις κατοικίες των πολιτών και στη δεύτερη ο στόχος είναι να ενισχυθεί η «ανωνυμία» των πολεμικών αεροσκαφών, μέσω της μείωσης των εκπομπών θορύβου. Για τον Sharma, το καλύτερο παράδειγμα φυσικής μυστικότητας και ευελιξίας στον αέρα, είναι το πέταγμα της κουκουβάγιας.

Το αθόρυβο πέταγμα της κουκουβάγιας, γίνεται αντικείμενο έρευνας για τα μελλοντικά αεροσκάφη OwlFigure1

Τα μεγάλα φτερά της χαρακτηρίζονται από ένα μέσο άνοιγμα της τάξης των 140 εκατοστών, επιτρέποντάς της να διανύει μια συγκεκριμένη απόσταση με πολύ λιγότερους χτύπους, την κύρια δηλαδή αιτία πρόκλησης θορύβου σε όλα τα πτηνά. Όμως, ο βασικότερος λόγος που σχεδόν εκμηδενίζει την παραγωγή ηχητικών κυμάτων κρύβεται στη φύση και τη δομή των φτερών της. Την ώρα της πτήσης διαμορφώνονται σαν χτένα, επιτρέποντας στον αέρα να διασκορπίζεται εύκολα και η βελούδινη υφή τους βοηθάει στην αποτελεσματική απορρόφηση των όποιων παραγόμενων συχνοτήτων θορύβου. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα έχουν ήδη ξεκινήσει δοκιμές 3D σχεδίασης βασιζόμενες σε απλοποιημένες γεωμετρίες, εμπνευσμένες κατευθείαν από τα φτερά της κουκουβάγιας και εφαρμόζοντάς τες στα αντίστοιχα σχέδια των μελλοντικών αεροσκαφών και στις λεπίδες των αεριωθούμενων κινητήρων, προκειμένου να μειωθούν στο σύνολό τους οι εκπομπές θορύβου. Το έργο Ultra Hydronic Propulsion, χρηματοδοτείται κατά 500.000 δολάρια από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών και με επιπλέον 100.000 δολάρια από την Κοινοπραξία Space Grant της Αϊόβα.