Η Wasp λανσάρει στην αγορά δύο νέους 3D εκτυπωτές κεραμικών

/, Αρχιτεκτονική/Η Wasp λανσάρει στην αγορά δύο νέους 3D εκτυπωτές κεραμικών

Η Wasp λανσάρει στην αγορά δύο νέους 3D εκτυπωτές κεραμικών

Η Ιταλική κατασκευάστρια εταιρία τρισδιάστατων εκτυπωτών, πρόσφατα διέθεσε στην αγορά τα νέα της δημιουργήματα. Δύο εξελιγμένα μοντέλα που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη πηλό και άλλα πυκνής φύσεως  ημίρευστα υλικά. Ο DeltaWASP 2040 clay και o DeltaWASP 40100 clay, με βάση τους ισχυρισμούς ανώτερων στελεχών της εταιρίας, θέτουν αρκετά ψηλότερα τον πήχη της ποιοτικής κεραμικής 3D εκτύπωσης. Για να τους διαφημίσει και να τους προωθήσει στην αγορά, η Wasp θέλησε να αναδείξει το καλλιτεχνικό εύρος της κεραμικής τρισδιάστατης εκτύπωσης δημιουργώντας ένα αντίγραφο του «κεφαλιού του Δαβίδ» (Grande Testone), ένα από τα πιο γνωστά έργα γλυπτικής του Μιχαήλ Άγγελου. Ο καλλιτέχνης Andrea Salvatori ήταν εκείνος που ανέλαβε να επιμεληθεί του έργου, συνεργαζόμενος στενά με την αρμόδια ομάδα της εταιρίας.

Η Wasp λανσάρει στην αγορά δύο νέους 3D εκτυπωτές κεραμικών david realizzazione con cassaforma andrea salvatori5

Προκειμένου να αναδημιουργήσει όσο γίνεται πιο πιστά το διάσημο γλυπτό, επέλεξε και χρησιμοποίησε τον 3D σαρωτή της Wasp, αναλύοντας και καταγράφοντας σε ψηφιακή μορφή ακόμα και τις παραμικρές, λεπτομερείς δομές του έργου. Επιπλέον, το λογισμικό τρισδιάστατης ψηφιακής μοντελοποίησης βοήθησε στην ολοκλήρωση, την τελειοποίηση των γραφικών και την προετοιμασία για την έναρξη της διαδικασίας της 3D εκτύπωσης. Η ομάδα αποφάσισε από κοινού να χωρίσει το έργο σε 16 ξεχωριστά τμήματα και στη συνέχεια να τα ενώσει μεταξύ τους μέσω ενός ειδικού συστήματος προσάρτησης, δίνοντας την τελική μορφή του διάσημου κεφαλιού του Δαβίδ. Χρησιμοποίησε τον βιομηχανικό 3D εκτυπωτή DeltaWasp 3ΜΤ Industrial, ο οποίος διαθέτει εξωθητήρα σφαιριδίων, μια μέθοδος που εκτιμήθηκε ως η καταλληλότερη για τη 3D εκτύπωση των 16 στοιχείων.

Η Wasp λανσάρει στην αγορά δύο νέους 3D εκτυπωτές κεραμικών david realizzazione con cassaforma andrea salvatori

Έχοντας ως γνώμονα τη μείωση του χρηματικού κόστους αλλά και του απαιτούμενου χρόνου, ως πρώτη ύλη επιλέχθηκε ένα 3D εκτυπώσιμο πλαστικό υλικό σε κόκκους. Η τελευταία πινελιά δόθηκε από το χέρι του ίδιου του Salvatori, καθώς επιμελήθηκε για το τελικό φινίρισμα, ώστε να προσεγγίσει όσο γίνεται πιο πιστά το αυθεντικό έργο και να αναδείξει σε υπερθετικό βαθμό την καλλιτεχνική ομορφιά του αντιγράφου. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος, η ομάδα πιστεύει πως πέτυχε τον σκοπό της. Να προωθήσει την τεχνολογία κεραμικής 3D εκτύπωσης, προσελκύοντας και ενθαρρύνοντας να ασχοληθούν με αυτήν ακόμα περισσότεροι καλλιτέχνες. Το έργο παρουσιάστηκε στο κοινό μέσα από την έκθεση Ceramica 2018 στο Montelupo Fiorentino της Φλωρεντίας.

 

Τεχνολόγος - Ερευνητής, Αρθρογράφος