3D εκτυπωμένος ρομποτικός κύβος του Rubik, αυτο – επιλύεται

//3D εκτυπωμένος ρομποτικός κύβος του Rubik, αυτο – επιλύεται

3D εκτυπωμένος ρομποτικός κύβος του Rubik, αυτο – επιλύεται

Θα μπορούσαμε να πούμε πως στην ουσία είναι ένα τρισδιάστατο μηχανικό παζλ. Ο κύβος του Ρούμπικ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Επινοήθηκε το 1974 από τον Ούγγρο γλύπτη και καθηγητή αρχιτεκτονικής Έρνο Ρούμπικ. Από εκείνη την ημέρα και μέχρι τον Ιανουάριο του 2009, περίπου 350 εκατομμύρια κύβοι είχαν πουληθεί παγκοσμίως κάνοντάς τον το εμπορικότερο παιχνίδι τύπου παζλ ανά την υφήλιο. Ο τρόπος παιξίματος είναι λίγο πολύ γνωστός σε όλους. Σε ένα κλασσικό κύβο του Ρούμπικ, κάθε μία από τις έξι έδρες έχει το δικό της χρώμα (λευκό, κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε και πορτοκαλί). Η κάθε μια απαρτίζεται από 9 μικρά τετράγωνα, τα οποία μπορούν να κινηθούν ανεξάρτητα μεταξύ τους, καθώς ο ειδικός μηχανισμός επιτρέπει σε κάθε έδρα να περιστρέφεται χωρίς να επηρεάζει τις άλλες, με αποτέλεσμα τα χρωματιστά τετράγωνα να συγχέονται στο σύνολό τους. Για την επίλυση το μόνο που απαιτείται είναι να λάβουν χώρα οι απαραίτητες κινήσεις από τον χρήστη, ώστε η κάθε έδρα του κύβου να αποκτήσει και πάλι το ενιαίο της  χρώμα.

3D εκτυπωμένος ρομποτικός κύβος του Rubik, αυτο – επιλύεται this awesome 3d printed robotic rubik s cube can solve itself 3

Ένας Ιάπωνας εφευρέτης που χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο «Human controller», δημιούργησε έναν εκπληκτικό 3D εκτυπωμένο κύβο του Ρούμπικ. Η ιδιαιτερότητά του δεν περιορίζεται μόνο στο γεγονός της δημιουργίας του με τη μέθοδο της προσθετικής κατασκευής. Έγκειται στην πρωτοφανή ικανότητά του να αυτό – επιλύεται, χωρίς καμία εξωγενή παροχή βοήθειας. Η επαναφορά στην αρχική του κατάσταση επιτυγχάνεται μέσω ενός 3D εκτυπωμένου πυρήνα, προσαρμοσμένου πάνω σε ειδικούς μικροσκοπικούς σερβοκινητήρες, ικανούς να προγραμματίζονται για να φέρουν εις πέρας την επίλυση του εντυπωσιακού τρισδιάστατου παζλ.

3D εκτυπωμένος ρομποτικός κύβος του Rubik, αυτο – επιλύεται this awesome 3d printed robotic rubik s cube can solve itself 2

Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η κατασκευή ενός κύβου του Ρούμπικ με ικανότητα αυτό – επίλυσης. Η προηγούμενη όμως προσπάθεια ήταν πολύ μεγαλύτερη σε μέγεθος και οι κινήσεις των μηχανικών μερών δεν ήταν τόσο αρμονικές. Η πρόταση του Ιάπωνα εφευρέτη είναι σαφώς πιο δελεαστική, όχι μόνο επειδή το μεγαλύτερο τμήμα του κύβου αποτελεί προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης, αλλά λόγω της αυξημένης δυσκολίας στην κατασκευή του. Ακριβώς επειδή το συνολικό μέγεθος μειώθηκε αρκετά, το εγχείρημα απαιτούσε τη «συμπίεση» όλων των τμημάτων. Έπρεπε να βρεθεί τρόπος να τοποθετηθούν όλα τα ηλεκτρονικά, οι κινητήρες, οι καλωδιώσεις και οι μπαταρίες, σε έναν μικρό χώρο, ώστε όλα αυτά μαζί  με έναν μικρο – ελεγκτή μονής πλακέτας (Arduino), να προσφέρουν στον χρήστη μια υψηλής ποιότητας διασκεδαστική εμπειρία χρήσης.

Τεχνολόγος - Ερευνητής, Αρθρογράφος